2014. május 8., csütörtök

Veronica Roth - Divergent

Nos, már egy jóóóó ideje olvasom, de mindössze azért, mert rohadt hosszú egy könyv.
Az alapvető véleményem az, hogy szerintem többet is ki lehetett volna hozni belőle. De ezért most nem haragszom, ugyanis gyakorlatilag megfogalmazni sem tudom, mi volt a bajom... Na jó, mégis megpróbálom:
1. Először is az elvileg nagy meglepetést, hogy ki is Négyes (a főszereplő valójában) és túl hamar levágtam. Ennyit a rejtélyről.
2. Ehhez (is) kapcsolódik a következő kivetni valóm: a 'Négyes' név lefordítása. Szerintem maradhatott volna 'Four' (bár itt kell megjegyeznem, hogy kockázatot jelentett volna meghagyni az angol változatot, ugyanis így, hogy mindenki érti, hogy mit jelent a szó /bár szerintem ha első alkalommal megcsillagozzák, és a lap aljára kiírják a jelentést, az is jó lett volna/ szépen értelmet kapott ez a becenév a történet során)
3. A főszereplő csaj. Alapból nincs vele bajom, nem ellenszenves, bár nem is lett a kedvenem, csak az írónő egészen érdekesen oldotta meg a 'mesélését': E/1.-ben, és jelen időben olvassuk az egészet, miközben a gondolatait is megtudjuk, de az érzelmeiről valahogy semmit sem. (gondolok itt arra, hogy "nem bírja levenni a tekintetét Négyesről", de még magának sem vallja be gyakorlatilag, hogy jól néz ki, és belészeretett, viszont a következő fejezetben már smárolnak. szóval ilyen kis apróságok)
Ezt leszámítva az alapötlet nagyon bejött, bár hamár utópiás könyv (=a jövő társadalmának bemutatása), akkor Az Éhezők viadala jobban tetszett.
Magával a cselekménnyel még annyi a problémám, hogy a vége túl lett húzva (természetesen be kellett ékelni egy lázadást is), a bonyodalom, ami így a regény legvégére szorult, pedig lóg a levegőben, nem lett lezárva.
Amúgy tényleg jó könyv, bár a főszereplő srác nekem "csak" aranyos, és nem "lettem szerelmes" belé.
VISZONT!!!
A film miatt nagyon be vagyok zsongva, nagyon-nagyon meg szeretném nézni.
Mégpedig egyrészt azért, mert érdekel, hogy az általam elképzelt világot hogy mutatja be.
Másrészt pedig nyilván a színészek miatt.
1. Shailene Woodley - Az Utódok c. filmjét már láttam, az nem jött be (írtam is róla), de nagyon tehetségesnek tűnik, és mostanában sok filmje van.
2. Miles Teller - A Képszakadásban láttam, na, ott haláli volt. Most viszont nagyon érdekel, hogy milyen lett negatív karakterként.
3. Theo James - Nem tudom, láttam-e már egy filmjét is, de nagyon ismerős. Valószínűleg azért, mert hihetetlen James Franco-hasonmás. És!!! Amire a legjobban kíváncsi vagyok, hogy a korához (29 éves!!!) és a macsós kinézetéhez képest hogy fogja eljátszani az érzelmesebb részeket...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.