2014. május 10., szombat

Filmek, amiket meg KELLETT néznem #1 - A beavatott

Na, ez tipikusan egy olyan film, amit olyannak, aki nem olvasta a könyvet, ESZÉBE NE JUSSON MEGNÉZNI!!! (és azoknak egyébként nem is nagyon érdemes továbbolvasni, bár a spoilerek "láthatatlanok")

Mit ne mondjak, többet vártam. Már elképzeltem, hogy milyen ódákat fogok majd róla zengeni. De ha a könyvet sem éreztem (márpedig tényleg nem) 100%-osnak, akkor a film a közelében sincs.
Csalódott mégsem vagyok, hiszen pontosan tudom, hogy egy brutálisan hosszú könyvet nem lehet tökéletesen egy két órás filmbe. Pontosan ezért nem akarok nagyon kritizálni.
Az viszont nyilvánvaló, hogy a sztori (majdnem) legfontosabb támpillérei kimaradtak. Gondolok itt arra, hogy egyik pillanatról a másikra Beatrice összehaverkodik két emberrel, de semmi előzmény.
Vagy: az általam nagyon várt romatikus résznek konkrétan kampec, ugyanis Négyes és Tris beszélgetnek, a következő pillanatban pedig már egymás torkán akarják lenyomni a nyelvüket.
Összességében, és talán ez is fejezi ki a véleményemet (és attól tartok a tényeket is) az egész cselekményről: mindenbe kicsit belekaptak, és még nekem is, úgy, hogy becsülettel elolvastam köynvet, ERŐSEN KONCENTRÁLNOM KELLETT, hogy egyáltalán felfogjam, most mi is történik. És ezt nagyon sajnálom.
Ami még szívfájdalmam, az a karakterek fontossága. Ugyanis a két főszereplőn kívül egyiküknek sem volt jelentős szerepe. Mindenki csak úgy ott volt, és szépen teljesítette is a "feladatát", de ennyi. Például Miles Teller, akire tényleg nagyon kíváncsi voltam, mondjuk 5 olyan jelenetben szerepelt, ahol 2 mondatnál több jutott neki.
Viszont!!! Shailene Woodley tényleg tehetséges, jól állt neki Tris karaktere.
És a legfontosabbat hagytam utoljára: THEO JAMES♥♥♥
Jééézusom, az az ember... Már amikor először megláttam az arcát a legelső jelenetében, én meghaltam. Végem volt. Imáááádom♥ Bár ugye az "összesűrítés" miatt róla sem tudtunk meg sok mindent, de a lényeg itt szerintem az, hogy a "filmbéli" Négyes ezerszer jobban megszerettem, mint a "könyvbélit". És ez azért a színész jelenlététől, kisugárzásától(!!!), és tehetségétől függ. Én komolyan nem értem, hogy miért nincs százmillió világhírű filmje. Na mindegy, megvan, hogy kiről fogok most képeket gyűjteni...

Végül is nem volt vészes, bár nem hiszem, hogy a közeljövőben újra megnézem. Jobb, ha könyvről megmaradt szebb emlékeket őrzöm tovább.
Meg azért kicsit levon az élvezhetőségből az is, hogy angol szinkron és magyar felirat helyett magyarul, és spanyol(!!!) felirattal találtam meg, halk volt, emberi fejek lógtak bele a képbe, de amúgy tényleg nem bánom, hogy megnéztem.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.