2013. szeptember 7., szombat

"Az lenne a dolgom, hogy megvédjelek az olyan fiúktól, akik éppen azt akarják tenni veled, amit én."

Annyit még hozzátennék a Hamuvároshoz, hogy ennek sem tetszett annyira a vége. Mondjuk azonnal el is kezdtem a 3. részt, és lehet, hogy kár volt, mert összefolynak a dolgok. Mondjuk úgy, hogy a rokonság ellenére azért mégiscsak... kavarnak(?) vagy valami ilyesmi, szóval így már az első rész vége sem olyan rossz. Az Üvegvárosról: szintén tetszik, bár mondjuk meglepődtem, hogy Alec igazából Alexander, és elmúlt 18 éves. Meg azt sem gondoltam volna, hogy Max pedig Maxvell. Amúgy tuti, hogy elfelejtettem egy csomó mindent, amit írni akartam.

A kedvenc részem nyilván az, amikor kiugranak a Wayland-birtokból, illetve az utána következő "dolgok"... (első rész legvége). Amúgy meg Sebastian gyanús volt nekem, és sajnos tudom, hogy mi fog még kiderülni, mert ugye előreolvastam... :/

Hogy egy kicsit másról is írjak, nagyon tetszik, ahogy az írónő (illetve a fordító) megfogalmazza a dolgokat. Azt hittem, hogy engem zavar a tájleírás, meg az ilyenek, de mégsem. Ja! Telis tele van a könyv hasonlatokkal, pl. Jace haját a napfény úgy világította meg, mintha glória lenne... vagy ilyesmi.

Egy idézet a 2. részből (Hamuváros):
„– Azt mikor szerezted?
Jace lenézett, és látta, hogy a pókdémon mérge kimarta a pólóját, jó darabon láthatóvá téve csupasz bal vállát.
 – A pólót? A Macy's téli kiárusításán.
– A sebhelyet. Ezt a sebhelyet itt a válladon.”

Erről jut eszembe, az Inkvizítor vagy ki kicsit fura volt...

A 3. részből (Üvegváros):

"Jace nem vette le a szemét Simonról. A tekintetében izzott a düh, meg még valami, amitől Simonnak kedve támadt fejbe vágni egy a keze ügyébe kerülő tompa tárggyal. Például egy kisebbfajta teherautóval."


 
"– Nincs rá okom, hogy hazudjak neked. Most nincs. – Jace tekintete továbbra is rezzenéstelen maradt. – És ne villogtasd itt nekem a szemfogaidat! Ideges leszek tőle.
– Jó – mondta Simon. – Ha tudni akarod, miért van, elárulom, hogy dől rólad a vérszag.
– A kölnim. Eau de Friss Sérülés. – Jace felemelte a bal kezét. Az ujjait körülvevő fehér kötszeren itt-ott átütöttek a vérfoltok."
És hát ugye a leglényegesebb maga a bejegyzés címe, amit Jace mond Clary-nek. Magasan az a legjobb rész eddig... bár hátra van még a fél könyv.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.