2012. október 28., vasárnap

Iron Man 1-2

Nemrég letöltöttem a Bosszúállókat, mert hallottam, hogy milyen jó. Aztán később belegondoltam, hogy talán még várni kellene vele. És milyen jól tettem!
Mivel mégiscsak Robert Downey Jr. a főszereplő, végignéztem a filmlistáját, hiszen eddig csak jó filmekben láttam. És ott láttam meg az Iron Man 1-2-t (Vasember).
Először féltem, mert azt hittem, hogy tipikus szuperhősös film, pedig a Pókember is tetszett.
Nyilvánvalóan az első részével kezdtem.
Ügyesen olyanra csinálták az elejét, hogy ne lehessen hirtelen tudni, hogy ki az a fickó, és miért ül a katonák között öltönyben. Nagy örömömre már ott is megmutatkozott a nagyszerű humora.
Aztán jött egy kis visszatekintés a múltba, hogy mégis megértsük, hogy ki Tony Stark.
Ami furcsa volt, hogy a fogságba esése után nem lehetett tudni, hogy mit akar tőle/vele a doki, és azt sem, hogy aranyos vagy nem.
Aztán nagyjából minden kiderült, és elkezdtek ügyködni valamin. Na, igen, azt sem lehetett azonnal kitalálni.
Ügyesen kiszökött, ja, de jó.
Utána végre teljesen tiszta lesz, hogy mi a helyzet azzal az izével a testében.
Az egyik kedvenc részem a filmben az, amikor kísérletezik több-kevesebb sikerrel. És amikor végre kész lesz, akcióba lendül.
Kiderül, hogy ebben a filmben is van gonosz, csak épp senki sem gondol rá.
Óriási küzdelem, életveszély, és aztán természetesen Tony Stark győz.

A második rész is eléggé érthetetlenül kezdődik, egy orosz fickó készül valamire.
Az előző rész végi bejelentése után igazi sztár lesz, egyre gazdagabb, egyre több ultramodern kütyüvel. Van valami, ami viszont mindezt beárnyékolja: Tony haldoklik, de legalább a szerénysége és a humora marad.
Aztán a tárgyaláson való megalázás után jön a bosszú…
Közben Monacóban a versenypályán (ami számomra különösen kedves a Forma 1 iránti rajongásom miatt) az orosz pali kissé ráijeszt mindenkire, még Tonyra is. Hammer (a tárgyalásos) kiszabadítja, és összedolgoznak Stark ellen. Miközben ő egyre rosszabbul van, feltalál egy új elemet, a saját házában épített részecskegyorsító (!!!) segítségével, így ki tudja cserélni a káros valamit a „szívében”.
Hammer bemutatóján gyönyörű belépővel megérkezik Tony, az újításával. Nem is lenne semmi baj, csak az orosz férfi Hammer ellen fordul, és átveszi az irányítást a robotok felett. Újabb harc, plusz Tony barátjának a segítsége… Megint győznek az „aranyosak”.
Ennek a rész végén utalnak arra, hogy lesz valamilyen Bosszúállók iniciatíva.


Ha össze kellene hasonlítani a kettőt, (ha már mindig az elsőt találom jobbnak), legyen az első, viszont mindkettő nagyon tetszett! Következőleg a Hihetetlen Hulk-ot fogom megnézni, ami szintén a Bosszúállókkal kapcsolódik össze.

Már várom az Iron Man 3-at, és előre is a Bosszúállók 2-t!

 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.