2012. szeptember 15., szombat

"A két vége veszélyes, a közepe pedig gonosz"

Szintén két részletben néztem meg a Sherlock Holmes 2. részét (Robert Downey Jr., Jude Law). Ez is tetszett, de ahogy a legtöbb filmnél igaz, ennél is az első rész a jobb...
Mivel sok minden azonos volt az előző filmmel (pl. nagyszerű színészek), ezért inkább összehasonlítanám a kettőt:
1. Sztori: Nagyjából ott kezdődött ez, ahol az előző befejeződött, azaz Dr. Watson az esküvőre készül, és ott van a rejtélyes professzor. Sajnos azt kell mondanom, hogy magasan jobb volt az első rész története. Itt Watson meséli el a történetet, amit az írógépével ír. Az első résznél is leírtam (azt hiszem), hogy sok volt nekem a szereplő, és gyakran nem tudtam, hogy ki kicsoda. Hát itt már azt sem értettem, hogy a gyilkos miért öl, és mi a célja vele. Már ott lemaradtam, hogy hogyan került a képbe a jósnő, és a bátyja, René. Még az ügyet sem értettem, hogy mit kell csinálniuk. Sajnáltam azt is, hogy Watson megnősült, mégha másnapos is volt: sokat nevettem azon, ahogy Holmes megpróbálja megakadályozni. Természetesen most sem maradt el Sherlock Holmes rendkívüli nyomozóképessége, és az sem, hogy előre kitalálja, mit fog csinálni.
2. Karakterek: Shelock Holmes remek volt ismételten (vagyis inkább Robert Downey Jr. kiváló színész), főleg kisminkelve, nőnek öltözve, vagy kínai halárusként. A legjobban talán akkor nevettem, amikor a francia-német határon lovagolnia kellett volna, de ő kijelentette: a ló két vége veszélyes, a közepe pedig gonosz. Így aztán kapott egy mini pónit, amivel mindig lemaradt, de mégiscsak lovagolt... A nő (a nevét nem tudom), aki a professzornak dolgozott, meghalt, ami a nyomozót eléggé elszomorította. Watson most is nagyon jó segítség volt, még akkor is, ha Holmes tönkretette a nászútját, sőt, még az újdonsült feleségét is kilökte a száguldó vonatból.
3. Befejezés: Vetekszik elsőével (itt inkább az épülő Tower Brindge láncával felakasztott gyilkosra gondolok, mint a valódi befejezésre), sőt, ez még jobb volt. A Holmestól megszokhatott tökéletes álruha most is megvolt. Hiába, hogy "meghalt", mégis felül Watson foteljéből fotelnek öltözve, és természetesen átírja a történet végét "The End?"-re.

Összességében az első rész jobban tetszett, de ez is az egyik kedvencem. Remélem, TÉNYLEG lesz 3. rész!



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.